Informacja dla osób niedosłyszących

Informacja dla osób niedosłyszących

Niesłyszący i niedosłyszący petenci Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).

Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie. Aby to zrobić, należy:

pobrać i wypełnić formularz zgłoszenia i przesłać na adres e-mail:
sekretariat.komendanta@olkusz.policja.gov.pl bądź faxem pod numer: 47 83 25 243

lub przy pomocy osoby przybranej  zadzwonić pod nr tel. 47 83 25 242 

tłumacz online dostępny przez komunikator Jabber. Informacja o usłudze na stronie: https://euslugi.policja.pl/eu/

Dla wiadomości SMS dla osób niesłyszących w województwie małopolskim został uruchomiony numer 728 112 112

Podczas zgłaszania za pomocą sms na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego należy napisać SMS:

  • jestem osobą niesłyszącą
  • adres zdarzenia: powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz numer domu lub mieszkania, numer klatki w bloku oraz piętro, na którym doszło do zdarzenia
  • krótką informację co się stało
  • ilość osób poszkodowanych
  • służbę, która jest potrzebna
  • swoje imię i nazwisko
  • Czekać na zwrotnego SMS z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia

Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu

 


 

Jak załatwić sprawę w Komendzie Powiatowej Policji w Olkuszu?

Krótki przewodnik w 10 punktach

1. Przygotuj się: Zanim udasz się do nas, upewnij się, że masz przy sobie dowód osobisty lub aplikację w telefonie (np. mObywatel). Będzie to potrzebne do potwierdzenia Twoich danych personalnych.

2. Jak dojechać: Nasz obiekt łatwo znaleźć. Komenda Powiatowa Policji znajduje się przy ulicy Jana Pawła II 32. Nazwa Komendy jest wyraźnie napisana na głównym budynku.

3. Gdzie szukać: Po przyjeździe poszukaj recepcji. Znajduje się ona przy głównym wejściu, naprzeciwko parkingu. Nasz pracownik powie Ci dokładnie, co dalej trzeba zrobić.

4. Przystanek autobusowy: Jeżeli przyjedziesz autobusem, wysiądź na przystanku "Olkusz Szpital", który zlokalizowany jest przy ul. Aleja 1000-lecia. Nasza Komenda znajduje się blisko tego przystanku.

5. Pokaż dowód: Jeśli będziesz potrzebował wejść na teren Komendy celem załatwienia sprawy, będziesz musiał okazać się dowodem osobistym bądź aplikacją celem potwierdzenia Twoich danych.

6. Poczekaj na funkcjonariusza: Po weryfikacji tożsamości, pracownik powiadomi odpowiedniego policjanta, który podejdzie do Ciebie.

7. Nie chodź sam: Pamiętaj, że nie możesz poruszać się po terenie jednostki samodzielnie. Będziesz miał przydzielonego funkcjonariusza policji, który będzie Ci towarzyszył w trakcie przebywania na Komendzie.

8. Psi przewodnik: Jeżeli korzystasz z psa asystującego, możesz z nim wejść na teren obiektu. Upewnij się, że pies ma odpowiednie oznaczenia.

9. Zachowuj spokój: Bądź spokojny i cierpliwy. Wszystkie nasze procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Twojego, jak i innych osób.

10. Zakończenie wizyty: Po załatwieniu wszystkich spraw, opuść teren jednostki zgodnie z instrukcjami wyznaczonego pracownika.

 

Pamiętaj, że jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomóc. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, śmiało pytaj!



Pliki do pobrania

  • 31.5 KB
Powrót na górę strony